יום שישי, 14 באפריל 2017

נקודות חשובות מערכת העיכול


  • במערכת העיכול קיימים שני סוגי עיכול:
    - עיכול כימי- פירוק המזון ליחידות המבנה שלהם באמצעות אנזימי עיכול.
    - פירוק מכני- חיתוך המזון לחתיכות קטן יותר. מהווה הגדלת יחס שטח פנים לנפח.
  • בושט אין עיכול אלא רק העברה של המזון כלפי מטה אל הקיבה. בנוי משרירים טבעתיים שמאפשרת את תנועת המזון בכיוון אחד בלבד ( קוראים לזה תנועה פריסטלית).
  • בנויה ככה: פה ← ושט← קיבה← מעי דק ← מעי גס ← פי הטבעת
  • בפה מתרחש עיכול מכני באמצעות השיניים והלשון, וכן עיכול כימי של פחמימות באמצעות הלשון.בנוסף, מתרחשת המסה של חומרי המזון שמסיסים במים.
  • בקיבה מתרחשים הן עיכול כימי ומכני.רמת החומציות בקיבה היא מאוד נמוכה, הדבר נועד להגנה מפני שרוב היצורים לא יכולים לשרוד ברמת חומציות כזו. בנוסף, יש בה ריר שמגן על רקמת הקיבה מפני רמת החומציות בה. אנזימי העיכול בקיבה מפרקים בעיקר חלבונים לפפטידים (אנזים אחד הוא פפסין). האנזימים יכולים לעבוד בה מפני שתחום הפעילות האופטימלי שלהם הוא ברמת חומציות נמוכה.
  • כל הנוזל שהיה בקיבה עובר למעי הדק.
  • במעי הדק, יש עיכול כימי של כל חומרי המזון וכן ספיגה שלהם. אל התריסריון, שהוא החלק העליון של המעי הדק, מופרש בסיס בשם נתרן ביקרבונט מן הלבלב שמנטרל את החומציות של הקיבה.
  • אנזימי הקיבה אינם מתפקדים במעי וזאת מפני שרמת החומציות בו אינה תואמת לטווח הפעילות האופטימלי שלהם . בשאר חלקי המעי (החלקים שהם אינם התריסריון) יש ספיגה של חומרי המזון אל הדם, דרך הסיסים- בלוטות מיקרוסקופיות שמגבירות את יחס שטח הפנים לנפח של המעי ומייעלות את הספיגה.
  • מיץ מרה מיוצר בכבד ונאגר בכיס המרה ומופרש אל התריסריון. הוא מפרק מולקולות שומן, וגורם להגדלת נגישות אנזימי העיכול לחומצות השומן, כמו גם הגדלה של יחס שטח הפנים לנפח .
  • מרבית המים במערכת העיכול נספגים במעי הדק.
  • אורכו של המעי הדק הוא בין 7-8 מטרים , והדבר מעצים את אורך השטח בו מתבצעת ספיגת חומרי המזון והמים .
  • במעי הגס מתבצעת דחיסת חומרי המזון שלא התעכלו וכן ספיגה של שאריות המים שלא נספגו במעי הדק.
  • פי הטבעת הינו שריר טבעתי ממנו יוצאת הצואה.
  • פחמימות מתחילות להתפרק בפה.
  • חלבונים מתחילים להתפרק בקיבה.
  • שומנים מתחילים להתפרק במעי הדק.

תגובה 1:

  1. שמי, נעמי סמואל לאחר 12 שנות נישואים, בעלי ואני רבנו בצורה כזו או אחרת עד שהוא עזב אותי לבסוף ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שהם לעולם לא יראו את אביהם שוב. ניסיתי להיות חזקה רק כלפי הילדים, אבל לא הצלחתי לשלוט בכאב שייסר את ליבי, הלב שלי התמלא בצער ובכאבים כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושב עליו כל יום ולילה ותמיד הלוואי שהוא יחזור אליי, הייתי ממש נסער והייתי זקוק לעזרה, אז ביקשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שמציע שד"ר אפטה יוכל לעזור לשעבר שלו לחזור. אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. פניתי אליו והוא אמר לי מה לעשות. עשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות לאחר מכן בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא מאוד מתגעגע גם לילדים, כל כך מדהים!! אז, אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. הנישואים שלנו היו חזקים יותר מבעבר, הכל הודות לד"ר APATA. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד"ר אפטה היה אשף אמיתי ורב עוצמה. אני תמיד אתפלל שהיא תחיה הרבה זמן לעזור לילדיה בשעת צרה, אם את כאן וצריכה בחזרה אקסית או שבעלך עבר לאישה אחרת, תפסיקי לבכות, צור קשר עם גלגל האיות העוצמתי הזה מיד. הנה כתובת הדוא"ל שלו ליצירת קשר בכתובת: {drapata4@gmail.com} או WhatsApp / viber אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה (+22958359273) תודה ד"ר apata.+

    השבמחק